Forumas „Pasaulis man padeda. Kaip kurti dialogo ir pasitikėjimo kultūrą mokykloje?"

Lazdijų švietimo centras su Lazdijų rajono savivaldybe organizavo trečiąjį „Tūkstantmečio mokyklos I“ programos įtraukiojo ugdymo forumą „Pasaulis man padeda. Kaip kurti dialogo ir pasitikėjimo kultūrą mokykloje?

Balandžio 25 d. Lazdijų švietimo centras su Lazdijų rajono savivaldybe organizavo trečiąjį ir paskutinįjį „Tūkstantmečio mokyklos I“ programos įtraukiojo ugdymo forumą „Pasaulis man padeda. Kaip kurti dialogo ir pasitikėjimo kultūrą mokykloje?“. Forumo dalyviai – ugdymo įstaigų vadovai, mokytojai, pagalbos specialistai, mokinio padėjėjai bei tėvai – dirbdami grupėse, dalindamiesi patirtimi ir įgydami vertingų žinių, ieškojo atsakymų, kaip kurti efektyvų ir konstruktyvų bendradarbiavimu ir pasitikėjimu grįstą dialogą tarp skirtingų mokyklos bendruomenės grupių įvairiose aplinkose. Diskusijos vyko apie tai, kaip išgirsti ir suprasti tikruosius poreikius ir motyvus pokalbiuose su mokiniais, tėvais, kolegomis ir valdžios atstovais, ypač esant įtampai ir nesusikalbėjimui.

Forumo dalyviai gilinosi į du svarbius dialogo metodus:

- Į sprendimus orientuotą dialogą (Solution-Focused Approach) – metodą, kuris padeda susitelkti ne į problemas, bet į galimybes ir sprendimus. Jis suteikia galimybę atrasti vidinius išteklius ir kryptį, padedant pokyčiui įvykti tiek su vaikais, tiek su tėvais, tiek su kolegomis.

- Viešąjį dialogą (Public Dialogue) – metodą, sukurtą darbui su bendruomenėmis, kuriose yra gilus nepasitikėjimas ir įtampa. Šis metodas padeda sukurti saugią, struktūruotą erdvę, kur žmonės gali išgirsti vieni kitus ir pasidalinti savo poreikiais be siekio įrodyti savo tiesą.

Kaip efektyviai taikyti šiuos metodus patirtimi  dalijosi edukologas, integralios mokyklos  Šveicarijoje įkūrėjas, tarptautinis lektorius ir praktikas Armin Sieber, transformacijų valdymo, įtraukiojo ugdymo ir atsparumo kultūros ekspertė, socialinio ir emocinio ugdymo programų vaikams ir paaugliams kūrėja dr. Irena Pranskevičiūtė-Blaževičė,  socialinė pedagogė ir konsultantė, dirbanti su lyderystės ugdymu, socioemocinio ugdymo procesu bei santykiais šeimoje, VšĮ „Lyderių karta“ direktorė Agnė Tėvelytė-Petronienė  bei kūno ir judesio terapijos praktikė, somatinės edukacijos specialistė ir „Domus Solis“ edukatorė, taikanti trauma jautrius, įkūnytus ugdymo metodus emocinei gerovei stiprinti, Viešo dialogo metodo fasilitatorė  Ernesta Skeberė.

Šis forumas dar kartą priminė, kad įgyvendinant įtraukųjį ugdymą ypač svarbu yra gebėjimas kurti bendravimą, kuris remiasi ne įtikinimu, o poreikių atpažinimu, išklausymu ir įsiklausymu, o forumo metu aptarti dialogo metodai yra esminiai ne tik siekiant įgyvendinti įtraukiojo ugdymo tikslus, bet ir siekiant pagerinti susikalbėjimą bei pasitikėjimą tarp visų mokyklos bendruomenės narių.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

#NaujosKartosLietuva #ESFA #TūkstantmčiomokyklosI

 

Informacija atnaujinta: 2025-04-28 20:32