Lazdijų r. istorijos ir pilietinio ugdymo mokytojų metodinio būrelio nariai dalyvavo turiningoje edukacinėje išvykoje „Istorijos, vertybių ir kultūros jungtys ugdyme“, kurią organizavo Lazdijų švietimo centras. Kelionės į Vilnių tikslas – praturtinti ugdymo turinį gyvomis patirtimis, atrasti naujas mokymo erdves ir metodus, stiprinti tarpdalykines sąsajas.
Pirmoji išvykos stotelė – Istorijų namai, kur pedagogai lankė tarptautinę parodą „Karalienė, karalystė ir jausmai“. Su audiogidais mokytojai gilinosi į dviejų amžininkių – Barboros Radvilaitės ir Kotrynos Jogailaitės – gyvenimus, jų istorinį vaidmenį ir sudėtingas likimo aplinkybes. Ypatingą įspūdį paliko autentiški eksponatai, to laikmečio atmosferą kuriantys garsiniai pasakojimai ir įtraukianti, moterų istorinius vaidmenis atskleidžianti parodos architektūra. Mokytojai taip pat apžiūrėjo edukacines erdves ir aptarė galimybes, kaip čia organizuoti mokinių užsiėmimus.
Vėliau pedagogai lankėsi Pilininko name – naujausiame Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinyje, pristatančiame Lietuvos istoriją, kultūrą ir svarbiausius šalies raidą formavusius žmones. Edukacinės ekskursijos metu mokytojai susipažino su teminėmis ekspozicijomis, kurios atskleidžia esmines Lietuvos identiteto formavimosi idėjas, bei su įvairiomis mokiniams skirtomis edukacijomis. Tai tapo puikia proga įvertinti, kaip muziejus gali veikti kaip netradicinė ugdymo aplinka, kviečianti mokinius tyrinėti, mąstyti ir reflektuoti.
Po apsilankymo muziejuose mokytojai keliavo į Užupį, kur ekskursiją vedė istorijos mokytoja metodininkė ir gidė Laima Bielevičienė. Pasivaikščiojimas po šį unikalų kultūrinį rajoną leido iš arti pamatyti miesto istorijos ir šiuolaikinės kultūros sąveikas, aptarti pilietiškumo, tapatybės ir kūrybiškumo temas.
Išvyka buvo prasminga ir įkvepianti – mokytojai pasisėmė idėjų, kaip kūrybiškai integruoti įgytas žinias į ugdymo turinį, kaip mokinius sudominti realios istorijos pavyzdžiais ir objektais. Aptartos galimybės vesti pamokas netradicinėse aplinkose, lankantis muziejuose ir kitose edukacinėse erdvėse, kur profesionaliai pristatomos istorijos, vertybių ir kultūros jungtys.
Ši patirtis dar kartą patvirtino, kad gyvas ryšys su kultūros paveldu ir istorija padeda kurti įtraukiantį, prasmingą ir vertybėmis grįstą ugdymą.