Balandžio 25 d. 10.00 val. kviečiame į įtraukiojo ugdymo forumą PASAULIS MAN PADEDA. Forumo tema: "Kaip kurti dialogo ir pasitikėjimo kultūrą mokykloje?", vieta: Veisiejų regioninis parko lankytojų centras (Santarvės g. 9, Veisiejai, Lazdijų r.), trukmė: 6 ak. val. Daugiau informacijos: tel. 0 318 51 779, el. p. info@svietimocentras.lt.
Sprendimais grįsto bendravimo principai pokyčių laikais
Šiandienos mokykla – tai ne tik mokymo įstaiga, bet ir gyva bendruomenė. Kai švietimo sistema siekia įgyvendinti įtraukiojo ugdymo politiką, keičiasi ne tik taisyklės, bet ir žmonių giluminiai įsitikinimai bei elgsena. Pokyčiai paliečia visus – mokytojus, vadovus, vaikus, jų tėvus ir švietimo pagalbos specialistus. Tokie vertybiniai pokyčiai persismelkia į kiekvieno gyvensenos šerdį ir pažadina ne vien viltį, bet ir abejones. Tačiau dažniausiai transformacijos stringa ne dėl idėjų stokos, o dėl to, kad sunku susikalbėti.
👉 Kaip kalbėtis su bendruomene, kai vyrauja skirtingi požiūriai ir lūkesčiai?
👉 Kaip reaguoti į pasipriešinimą, baimę ar nesupratimą, kai bandai diegti naujus principus?
👉 Kaip klausytis taip, kad išgirstum ne tik žodžius, bet ir poreikius tarp eilučių?
Lektoriai:
Armin Sieber – edukologas, vienintelės tokios pasaulyje, integraliosios mokyklos Šveicarijoje įkūrėjas, praktikas ir tarptautinis lektorius. Jis 40 metų tyrinėja bendrakuriamą, įtraukų ir saviorganizuojamą mokymąsi. Integrale Tagesschule Winterthur – vieša mokykla Šveicarijoje, kurioje nėra hierarchijos, o vaikai, pedagogai ir visa bendruomenė veikia bendrakūros, savivaldos ir pasitikėjimo principais.Šioje mokykloje ugdymas ne individualizuojamas – jis kuriamas kartu su kiekvienu vaiku. Vaikai, turintys specialiųjų poreikių, čia – ne iššūkis, o pokyčių ambasadoriai.
dr. Irena Pranskevičiūtė-Blaževičė – transformacijų valdymo, įtraukiojo ugdymo ir atsparumo kultūros ekspertė, socialinio ir emocinio ugdymo programų vaikams ir paaugliams kūrėja.
Agnė Tėvelytė-Petronienė – socialinė pedagogė ir konsultantė, dirbanti su lyderystės ugdymu, socioemocinio ugdymo procesu bei santykiais šeimoje. Ji yra VšĮ „Lyderių karta“ direktorė, Viešo dialogo metodo metodo fasilitatorė.
Ernesta Skeberė – kūno ir judesio terapijos praktikė, somatinės edukacijos specialistė ir „Domus Solis“ edukatorė, taikanti trauma jautrius, įkūnytus ugdymo metodus emocinei gerovei stiprinti, Viešo dialogo metodo fasilitatorė
Ką nagrinėsime?
- Kaip kalbėti „poreikių kalba“ su vaikais, tėvais, kolegomis, savivalda ar išorinėmis institucijomis?
- Kaip kurti erdvę, kurioje žmonės jaučiasi išgirsti, o ne įtikinti?
- Kaip formuoti klausimus, kurie padeda atpažinti tikruosius motyvus ir konfliktų šaknis?
- Kokie raidos (developmental) lygiai lemia, kad vieni žmonės negirdi pokyčio esmės, o kiti tampa jo vedliais?
- Kokia vadovo ar pedagogo laikysena padeda išjudinti gynybiškumą, nesaugumą ar neveiklumą?
- Kaip išlaikyti ramybę, aiškumą ir tikslą, kai aplink – triukšmas, įtampa ar pasipriešinimas?
Ko praktiško išmoksime?
„Solution-Focused approach“ – Į sprendimus orientuoto dialogo požiūris ir metodas
Tai bendravimo metodas, kilęs iš terapinės praktikos, bet plačiai taikomas švietime, koučinge, komandiniame darbe. Jo esmė – ne analizuoti, kas blogai, o pastebėti, kas jau veikia, kur slypi galimybės ir kaip sukurti sąlygas pokyčiui. Mokytojo, vadovo ar specialisto kalba čia tampa įrankiu, kuris padeda žmogui atrasti savo atsakymus, vidinius resursus ir kryptį.
Public Dialogue – Viešo dialogo metodas
Public Dialogue – tai metodas, kilęs iš darbo su bendruomenėmis konfliktų zonose, kur tradiciniai dialogo būdai neveikė dėl gilių traumų, nepasitikėjimo ir įtampos. Jo esmė – kurti saugią, struktūruotą erdvę, kurioje skirtingų grupių atstovai gali išgirsti vieni kitus ne bandydami įrodyti savo tiesą, bet dalindamiesi patirtimis ir poreikiais.
Dialogo metodai, kuriuos išbandysite forume
Švietimo srityje Public Dialogue ir Solution Focused tampa ypač aktualus diegiant įtraukiojo ugdymo principus – kai susiduriama su vertybinių nuostatų skirtumais ar sisteminiais pokyčiais. Šie dialogo metodai leidžia mokyklos bendruomenei – mokytojams, tėvams, vaikams ir institucijoms – kalbėtis apie sprendimus ir apie prasmę, ir taip kurti pokyčius, kurie yra tikrai priimti ir palaikomi.
Tai – metodai, kurie padeda nuosekliai pereiti prie giluminės kultūros kaitos, pereiti nuo poliarizacijos prie autentiško bendrakūrimo ir atsakomybės pasidalinimo.
Ką išsinešite iš forumo?
- Praktines strategijas, kaip kalbėti su vaikais, tėvais, kolegomis ir savivalda, kai kyla įtampa ar nesusikalbėjimas.
- Gebėjimą kurti bendravimą, kuris remiasi ne įtikinimu, o poreikių atpažinimu ir išklausymu.
- Gilesnį supratimą apie skirtingus raidos lygmenis, kurie nulemia, kaip žmonės priima informaciją, keičiasi ar priešinas pokyčiui.
- Klausimų formulavimo įgūdžius, padedančius išgirsti tikruosius motyvus ir nepasakytus poreikius.
- Įkvėpimą kurti dialogo kultūrą, kurioje pokytis tampa galimas ne per spaudimą, o per ryšį.